ARKET – Nowa marka szwedzkiego giganta H&M

Market… z minimalistyczną modą przez wielkie „M”? Mowa o ARKET – najnowszej marce szwedzkiego giganta H&M, którego nazwa w dosłownym tłumaczeniu oznacza… kartkę papieru. Uwaga! Przygotujcie się na sporą dawkę skandynawskiej prostoty, jakość premium i… pierwszą propozycję sieciówki z modą typu ‚slow’. Brzmi paradoksalnie? Nowe dziecko H&M wydaje się nabroić na rynku mody. Czego się spodziewać? Zobaczcie sami.

ARKET rusza z wysokiej klasy modą dla kobiet, mężczyzn i dzieci oraz designerskimi elementami wyposażenia wnętrz, stanowiącymi prawdziwy ukłon dla skaarketndynawskiej prostoty. Zgodnie z oświadczeniami twórców marki, DNA firmy na wskroś przesiąkać ma zamiłowanie do wyważonego minimalizmu, dbałości o detale i poszanowanie stylu eko. Ostatnie z nich zdaje się potwierdzać fakt, iż w ofercie marki znajdą się… także produkty spożywcze. Drastyczny ukłon w stronę trendów slow i hygge? Na to wygląda, ponad dwuletnie badania grupy ekspertów H&M dowieść miały bowiem istnieniu niszy klasycznej, wyważonej, wysoko jakościowej i przyjaznej środowisku mody zainspirowanej komfortem i ponadczasową prostotą. Ceny produktów plasują się w widełkach od 39 euro do 115 euro, tym samym wydają się zbliżone do oferty COS. Czy warto? Zdaniem Ulriki Bernhardtz, dyrektor kreatywnej ARKET: „DNA marki jest ponadczasowe, wyraźne i ciepłe. Ponadczasowe, czyli w stylu wykraczającym poza trendy, „wyraźne” czytane jako zawsze aktualne, nowoczesne i świeże. Jakość to nie tylko odbiór odzieży, ale też sposób jej produkcji. Ciepło mówi o byciu prawdziwym i osobistym.” (cytat za: Business of Fashion). Modowe zagranie? Według ekspertów wizerunkowych twórcom marki zależeć miało na podkreśleniu silnych związków z lokalną, nordycką kulturą, jej funkcjonalnoścą i ponadczasowym designem. Widoczna w logo, czysta kartka papieru symbolizować ma zaś… nieznaną na rynku nowość, przygodę i… prawdziwą rewolucję w sieciówkowej branży fast! Kiedy wkroczy na europejskie salony? W oświadczeniach twórców czytamy: „ARKET jest w produkcji. Projektanci, kupcy, twórcy printów, autorzy tekstów, architekci, szefowie kuchni i inni pracują w naszej siedzibie i studio w Sztokholmie, razem ze współpracownikami, markami i producentami na całym świecie, aby zbudować nowoczesną platformę niezbędnych rzeczy. Pierwszy będzie w tym roku jeszcze w Londynie, a zaraz potem w innych miastach w Europie.” Nie możemy się doczekać!  A Wy?

English version below.

ARKET
Butik ARKET / Źródło: Instagram

Alert, alert! H&M is launching a new brand called Arket, that broadens the catalogue which already includes & Other Stories, COS,  Weekday, Cheap Monday and Monki. According to Business of Fashion, Arket will be „modern-day market that will offer essential products for men, women, children and home” and sell its own products along with a selection of products from non-H&M brands. The new retailer will be priced higher than H&M and similarly to COS (39 euro and go upward to 115 euro). Along with fashion, the stores will also sell… a healthy food. Sound great, hm? We really believe it’s relevant to a modern customer to bring different brands together—under one roof, under one channel—and to make that choice for them and also make it more convenient,” Ulrika Bernhardtz, Arket’s creative director, told Business of Fashion. The new brand will open its first store on London’s Regent Street. Can’t wait!

ARKET_PIC2.jpg
Butik ARKET / Źródło: Instagram
Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s